Home

Parlem molt del carpe diem, d’aprendre  a viure l’ara, de com el present és el veritable present (=regal) de la vida… però, a l’hora de la veritat (en l’ara i aquí) no fem gaire més que lamentar-nos. Perquè ja és dilluns, perquè el dimarts queda molta setmana per endavant; el dimecres només val la pena si vas al cine; el dijous no és encara divendres; el divendres sembla que no acaba mai; el dissabte tens tantes coses a fer que no arribes, i el diumenge passa tan ràpid que de seguida torna a ser dilluns… I falta tant per al proper pont o per les vacances!

“Que dia es?” preguntó Pooh.

“Es hoy!” respondió Piglet.

“Mi día preferido!” exclamó Pooh.

Qui no té un all té una ceba, deia la meva padrina. I aquesta dita és aplicable a tot: a les persones i als dies de la setmana. Amb allò que els angloparlants anomenen les TO DO LIST, potser ens perdem massa en el TO (l’haver de) i oblidem el DO (el fer). I és en l’acció que radica el poder, el canvi… La solució. Per això, ja fa molt, vaig obrir un bloc amb el títol de L’etern turista que és una barreja de declaració d’intencions i bitàcola vital. Perquè aquesta és l’actitud amb la que m’agrada anar per la vida: com un turista sense equipatge. O com un nen. Potser és més fàcil quan estàs de vacances, en un país desconegut, que en el dia a dia a casa, però… pot ser. La idea de viure només 30 dies dels 365 que té l’any em resulta esfereïdora. Per això, ja fa temps també, vaig decidir aturar-me a olorar les roses— i totes les altres flors; vaig decidir que sempre estaria allà on volia estar i que viuria en unes vacances permanents— i no em refereixo a l’atur!. Perquè jo vull gaudir-los tots els dies de la meva vida.

I tu?

Captura 2014-01-27 13-57-15

Aquí podeu veure un preciós documental molt interessant sobre el que anomenen la síndrome de l’etern viatger.

Leave a Reply

