Home

Em pregunto què fa que tantes persones que, en aparença, valoren la seva vida siguin en realitat uns suïcides encoberts. Em fascina la psique i les malalties mentals (suposo que per la part de mi que volia ser psicòloga) i no em canso d’intentar buscar explicació a les grans contradiccions humanes (potser perquè tinc una vessant científica també). I em pregunto: es tracta d’una manca brutal d’autoestima? Potser conseqüència d’una falta d’atenció en la infància? És qüestió d’ignorància— malgrat vivim en l’era de la (sobre) informació? És per “simple” desinterès, desgana, passotisme? O tot una mica…?

Deia la meva àvia que no hi ha més ceg que aquell que no vol veure. I, per sort o per desgràcia, penso que tenia molta raó. Des de petits aprenem— perquè així ens ho ensenyen— a dissimular, guardar, amagar, negar, etc fets, emocions, sentiments que no agraden. Allò que es considera negatiu o que “no toca”. Molts, es converteixen en creences; alguns en traumes; d’altres, en cicatrius. I tots portem les nostres, cadascú a la seva manera. El més curiós, però, és la forma de dur-les. Amb comportaments, actituds i condicions de vida poc diguem-ne respectuoses — o coherents— amb la pròpia existència. Perquè, d’adults, seguim dissimulant, guardant, amagant o negant. Fent mans i mànigues, a vegades. Tal hi com van ensenyar-nos a fer. Com si disposséssim tot el temps del món per endavant. I quan ens adonem que no és així, que tenim— per dir-ho d’alguna manera— data de caducitat, llavors se’ns cau el món a sobre. Tot i que, en el dia a dia, contribuïm activament a avançar-la.

Aviat farà tres anys que vaig deixar de fumar i a dia d’avui continuo sentint-me molt orgullosa de mi. De la decisió que vaig prendre. En un temps passat, vaig creure oportú acompanyar-me del tabac, atribuir-li uns poders que no tenia. Però, quan va arribar el moment, vaig prendre consciència i vaig triar recuperar-los. Decidir. Era entre ell o jo. I crec que vaig escollir bé.

jaimie olivier TED

Aquí podeu veure una interessant conferència del chef i activista anglès Jaime Olivier a TED sobre els beneficis i els perills d’una alimentació sana o no. (Pel que fa a la canalla, m’ha recordat quan vaig fer un curs de dietètica i, posteriorment, les pràctiques en el menjador infantil d’una escola… Quina gran contradicció!)

tabac ad

I aquí podeu veure el que molts consideren el millor anunci anti tabac. (Sobretot, aquells que tenen fills.)

Leave a Reply

