Home

weed_garden_woman-1

“Mala hierba nunca muere”, diu el refrany. Aquest és un pensament que em ve al cap sovint quan arreglo l’hort. Com ahir, quan, per ajudar a créixer sans i forts els enciams que ja hi neixen, vaig arrencar altre plantetes.
— Què fas, mama?— va preguntar el meu fill que m’ajudava, a la seva manera.
I, per un instant, vaig estar a punt de respondre-li que estava traient les “males herbes”. Tal i em deien a mi de petita a casa. Però, en lloc d’això, vaig preferir explicar-li la meva pròpia versió; que algunes persones en diuen així, encara que jo prefereixo anomenar-les “desconegudes”, “no comestibles” o “que ara no em serveixen”. I, malgrat eliminar-ne la majoria, també vam trasplantar-ne a un test.
En Pau es va quedar reflexionant sobre la resposta uns instants i, després, va seguir investigant.

Per a mi feinejar amb les plantes i la terra és com una espècie de meditació. De fet, sento que amb les herbes passa com amb les emocions o els sentiments: que n’hi ha de tota mena. Però què fa que siguin bons o dolents? Considerem males aquelles que no coneixem, les que ens molesten perquè surten on no volem o les que ens semblen lletges; però… això les fa dolentes?

Personalment, escullo cada dia veure bellesa arreu. En totes les coses que m’envolten, en les que em passen, en les que sento. Perquè crec que aquesta radica més en els ulls que miren i no pas en les coses mateixes. I també que tot té sentit, és útil i bonic a la seva manera, per algú, en algun lloc o moment. Per això, sempre que puc, agafo esqueixos o recullo testos abandonats amb plantes moribundes per endur-me’ls a casa. Per mi no hi ha males herbes. Per mi hi ha una sàvia naturalesa, un meravellós cercle vital i una sorprenent capacitat de supervivència. Tot, oportunitats d’aprenentatge i de gaudi.

Leave a Reply

